Ønsker du faglig påfyll i et hyggelig miljø?

Møtene finner sted i Litteraturhuset, Berner-salen (hvis ikke annet er angitt). Dørene åpnes kl. 13.00. Foredrag og diskusjon kl. 14.00-15.30.

DatoForedragsholderKommentatorerTemaPDF
14.02.24Professor (emeritus) Michael Hoel Departementsråd Tom Rådahl, Klima- og miljødep.Norsk klimapolitikk på ville veier?Åpne i ny fane

13.03.24Sjeføkonom Harald Magnus Andreassen Roger Hammersland, SSB, og professor Marcus Hagedorn, Økonomisk Institutt, UiOHvorfor er krona så svak – og vil den forbli det?

17.04.24
Møtet foregår i SSB
Direktør SSB Geir Axelsen m.fl. Situasjonen i norsk økonomi. Økonomisk Utsyn og grunnlaget fra Teknisk Beregningsutvalg
08.05.24
Generalforsamling etterpå
Professor Ragnar TorvikOm politikk og økonomi – tanker rundt skatteutvalget
11.09.24---
DatoForedragsholderKommentatorTema
Onsdag 27. september 2023Professor Steinar Holden (UiO) professor Einar Lie (UiO)Har handlingsregelen gått ut på dato?
Onsdag 11. oktober 2023 Statssekretær Ellen Reitan og Professor Gisle James Natvik (BI)
sekretariat
Statsbudsjettet 2024

Onsdag 8. november 2023 Sjeføkonom Eirik Wærness
Sigrun Gjerløw Aasland, daglig leder i Zero

Equinors utfordringer i fremtidens energimarkeder – hva kan en samfunnsøkonom bidra med?
Mandag 18. desember 2023
Kun for medlemmer av foreningen

Møte med sentralbanksjef Ida Wolden Bache

Ønsker du å delta?

Møtene i Nasjonalbiblioteket er åpne for alle interesserte.

Ikke-medlemmer anmodes om å betale kr. 150,- (Vipps: 13445).

Studenter deltar gratis.

Statsøkonomisk Forening har ni møter i året om aktuelle samfunnsøkonomiske spørsmål. Foreningens medlemmer har bred erfaring fra akademia, næringsliv og offentlig forvaltning.

Medlemskap ordnes ved å sende en e-post til post@statsokonomiskforening.no og betale kr. 500,- til bankkonto nr. 1644 02 96096.

Kontaktskjema